יום שבת, 12 במאי 2018

יש לנו ארץ נהדרת !

לעיתים אנחנו כל כך רוצים להדמות לאמריקה הגדולה ושוכחים כמה הארץ שלנו קטנה!
את זה הרגשתי שבוע שעבר כשיצאתי עם עוד חברים בלוגרים ועיתונאים לטייל בצפון הגולן ואצבע הגליל
שעתיים פלוס מהמרכז וזהו! אנחנו כבר בצפון
ועוד איזה בצפון! במשפט אחד -

ובהרבה משפטים כנסו לקרוא מה עשיתי ביממה פלוס בצפון

התחלנו את הבוקר בנסיעה באוטובוס תיירים כל אחד בשקט שלו, עם הנייד שלו :)
לאחר פחות משעה עזבנו את הפקקים של מרכז רבתי והתחלנו לראות נוף ירוק וגדול,ולאחר עוד שעה בערך הגענו לקיבוץ עין זיוון
לבוטיק השוקולד DE KARINA יותר הרמת סוכר מזה לא הייתי מוצאת!

ריענון קל בשירותיים והכנסת מלא מלא שוקולד טעים לבטן!
המקום מציע סיור מודרך במפעל הבוטיק. הסיור הוא חוויה יוצאת דופן שבו אנו נכנסים למסע מרתק בעקבות ההיסטוריה של השוקולד והסיפור מאחורי DE KARINA, דרך אולם הייצור ועד לטעימות מתוקות.

הסיור מותאם ליחידים ולקבוצות ומתקיים בשפות שונות.
לאחר הסיור המגרה נכנסו לסדנאת שוקולד -- צריכה להסביר לכם כמה כיף שם?

צוללים בשוקולד, מצטלמים, לומדים, טועמים ואפילו מעצבים שוקולד גורמה משלכנו באמצעות חומרי הגלם המקצועיים של  DE KARINA.
 את מפעל שוקולד הבוטיק DE KARINA הקימו בשנת 2006 בני הזוג קרינה וגיורא צ'פלינסקי,

מתוך חזון להמשיך מסורת משפחתית נפלאה בת שלושה דורות, של ייצור שוקולד בעבודת יד. מסע קסום של שילובים וניגודים, רכות ודיוק, אהבה ושלמות, שהתחיל לפני יותר ממאה שנה וממשיך עד היום, בכל מוצר ומוצר, מפתיחת האריזה ועד הביס האחרון. חומרי הגלם המשובחים, השילוב בין עבודת יד מסורתית למחקר וטכנולוגיה מתקדמת, סודות הייצור והמתכונים שעברו במשך שלושה דורות, דרך שלוש יבשות, מתגבשים לעולם אחד שכולו אהבה לשוקולד, והופכים את DE KARINA למובילה בתחום שוקולד הפרמיום בישראל. במקביל לייצוא לארצות נבחרות, תוכלו למצוא את מוצרי השוקולד של DE KARINA גם בחנויות נבחרות של יין, פרחים ומתנות, בפריסה ארצית רחבה.
עוד פרטים טעימים תקראו כאן

משם המשכנו לנסוע דרך ישובים דרוזיים והסברים על המקומות שעוברים ורואים מתושבת האזור
והגענו ל דג על הדן

מסעדת דג על הדן קיימת כבר 30 שנה, שהייתי קטנה אין פעם שלא הינו נוסעים לצפון ולא הינו עוצרים לאכול  במסעדה שממוקמת על נחל ובין השולחנות שלה גדלים עצים. המסעדה שייכת ליוקי אבישי יחד עם זוגתו יוצ'י. עיקר המסעדה אלו הם דגים - דגים טריים כמובן, סלטים ויין מיקבי האזור.
במתחם דג על הדן פועלות שתי מסעדות:
מסעדת פורל על הדן פועלת בימים א-ה החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד אחרון הלקוחות. יש להזמין מראש. המסעדה כשרה.
מסעדת דג על הדן פועלת בסופי שבוע ובחגים החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד אחרון הלקוחות. יש להזמין מראש.

במתחם דג על הדן, פועלת חוות גידול דגים, ממנה ניזונה המסעדה ומהווה אטרקציה תיירותית בפני עצמה.
בחווה ניתן לצפות בתהליך גידול הפורלים ודגים נוספים, מעבר בין הבריכות וצפייה בשלבי הגידול השונים, האכלת דגים וליטופם ולסיום ספא דגים מרגיע, בילוי מומלץ למשפחות בכל ימות השנה ובחופשות בפרט!

החווה מציעה גם סדנת בישול בשטח "מאסטר פורל", שבה לומדנו כיצד ואיך מומלץ להכין ארוחת על בסיס דג הפורל, מה סגולותיו המיוחדות ובסופה אכלנו את הדג.
סיור:25 ₪ למשתתף מגיל 3 ומעלה
סדנא: לקבלת פרטים ועלויות

טלפון :  04-6950225 או 054-6769413

על בטן מלאה המשכנו בדרכנו לצוק מנהרה וללודג'
קבלנו את מפתחות החדר והלכנו להתרענן לפני הפעילות הלילית וכמובן לעשות תמונות מהנוף המהמם שנשקף מהמרפסת של החדר!

השנה צוק מנהרה חוגג 20 שנה להקמתו!

את חגיגות העשרים לצוק, בחרה הנהלת האתר לחגוג בדגש על שיאים ישראליים ובראש גאה צוק מנרה להיות אתר תיירות מוביל בצפון אשר פועל בו לאורך כל ימות השנה הרכבל הארוך במדינה באורך של 1940 מ' מראש רכס רמים בקיבוץ מנרה ועד התחנה התחתונה בקרית שמונה.

וברכבל הזה בלינו בלילה- ירדנו עד התחנה האחרונה וכשעלינו חיכה לנו מדורה עם תפוחי אדמה ומרשמלו וגם מרק בצל.
חזרנו לחדרים ללינה.
שתדעו מי שלא סוגר היטב את הוילונות מתעורר מוקדם גם בחופשה,
מה שנתן לנו עוד זמן לתמונות נוף ולהסתובבות במתחם הלודג'

המתחם מונה 55 חדרי לודג' הפזורים על-פני חמישה מבנים,

חדרי האירוח בסיסים, מיטות, מקלחת שירותיים, טלוויזיה, מקרר קטן, קומקום חשמלי

חדר אוכל, לובי, אולם כנסים ובית כנסת. מיקומו יוצא הדופן במרום צוק מנרה, חלק מרכס רמים, בגובה 900 מטר.
הנוף הנשקף ציורי וכפרי: הרי הגולן, החרמון ועמק החולה. בעונות המעבר ניתן לצפות בנדידת הציפורים בגובה העיניים, בעונת החורף המתחם מתכסה בשלג ובעונת הקיץ הטמפרטורה נעימה. החדרים מהווים בסיס לאירוח ביתי חם ומלא בספיריט האתגר הצפוני.  חבילת האירוח במתחם כוללת לינה, ארוחת בוקר וכניסה free pass  לאתר האקסטרים ושימוש בכל המתקנים לאורך כל זמן השהות ללא עלות נוספת.
השילוב שנולד בצוק מנרה, הנחשב כמוביל בתחום הפעילות האתגרית לצד מתחם האירוח, נחשב כיוצא דופן בישראל ושכיח מאוד בעולם:  בדיסני, ביער השחור ובפארקים באירופה המשלבים אטרקציה ולינה.
מנרה לודג' מתחם האירוח מספק חווית טבע, אקסטרים ותרבות, סיורי עששיות מרתקים מלווים בחידות וסיור זריחה בטבע המתעורר לחיים.
הגיע שעת ארוחת הבוקר, אם אפשר לקרוא לכל המטעמים ארוטחה ולא פינוקי בוקר , שאלתי את השף האם זה לכבודנו והוא ענה לי שממש לא! מאז שהוא שם ככה ועם מגוון רחב כמו הבוקר מוגשת הארוחה, אז תראו כמה שווה ארוחת הבוקר של הלודג'

ואפילו נהנו מסדנאת בישול עם השף ראיף
שלימד והסביר איך מגלגלים עלי גפן

כולם מוכנים לאטרקציות ואם לא הייתי אחרי תאונת דרכים גם אני היית מדלגת בין מגלשות ההרים שאורך מסלולו 1200מ',טרמפולינת באנג'י דום, סנפלינג  על מצוק בגובה 42 מ', קיר טיפוס, מתחם חץ וקשת , שביל רגלים יחפות, מסלולי הליכה נורדית ועוד מגוון פעילויות שמעלות את הדופק.

הקו המנחה את הנהלת האתר הוא חידוש בלתי פוסק ושמירה על יישור קו עם טרנדים עכשוויים בעולם בתחום ספורט האקסטרים, זאת תוך הקפדה על מגוון גילאים רחב שלו מוצעות הפעילויות. מתוך ראייה זו נערך לאחרונה המרוץ האנכי הראשון בישראל, הושקו מסלולי הליכה נורדית וכן פתיחת הרכבל לפעילות לילה (בקיץ).

בצוק מנרה מקפידים להשתלב בטבע הישראלי המקיף אותו מבלי לפגוע במרקם האקולוגי העדין, בשיתוף עם קק"ל נפרצו בחורש המצוק מספר מסלולי רכיבת אופנים והליכה נורדית (בדרגות קושי שונות) מרהיבים ומודרכים הנותנים הזדמנות לחוות את הטבע הישראלי אמיתי נדיר ביופיו המשלבים מצפורים ומורשת קרב, היסטוריה, ידיעת הארץ, זואולוגיה, בוטניקה, אקולוגיה ואת רעיון  המיזם של בניית הרכבל ככלי תחבורה המקשר בין הקיבוץ לעיר.
צוק מנרה פעיל בכל עונות השנה ומספק תוכן מגוון  מגבש וייחודי לכל המשפחה.

האתר ממוקם בציר ראשי באצבע הגליל, על כביש 90 דרומית לקריית שמונה.
 www.cliff.co.il  04-6908198

לא הספקנו לנשום  מהאטרקציות של צוק מנהרה והאוטובוס לקח אותנו לקייקי כפר בלום,  חחח מי אמר שחיי הבלוגר קלים??
הגענו ביום מושלם לקייקים - שרב! ואין כמו לשוט בימי הירדן הקרירים ולהירטב בקלילות.

הנחלים, הדן החצבני והבניאס שנשפכים לירדן וזורמים בקצב, פיכפוך המים, הצמחיה מסביב והנוף הגלילי מייצרים תפאורה מושלמת לבילוי בקייקי כפר בלום אתר השייט המוביל בישראל המתמחה בשייט משפחתי, אתגרי וגם לקטנטניםKayakids , בנוסף לעוד שלל פעילויות לכל המשפחה.

עונת השיט הרשמית בקייקי כפר בלום, נפתחת בחודש אפריל. מדובר על חוויית קיץ אולטימטיבית שמציע הצפון לאלפי נופשיו ותייריו. בקייקי כפר בלום, אתר השייט הראשון בגליל ובארץ כולה שהפך לעוגן תיירותי וכלכלי בצפון.
מסלול השייט המשפחתי בקייקי כפר בלום, נפתח בנקודת השילוח, בבית הלל, החצבאני הקריר מוביל את הסירות דרך מפגש הנחלים הגולשים אל הירדן, בקייק זוגי או בסירה משפחתית.
במהלך המסלול  נהנים מחוויית השיא במסלול, המפלון. מיישרים חרטום, יושבים על רצפת הסירה ונהנים מהרגע, לא לשכוח לחייך – מצלמים!!

קיימת אפשרות להזמנת שייט במסלול האתגרי הארוך בגליל, ממורדות החצבני לאתר בכפר בלום, ובנוסף, גם שייט " Kayakids " לילדים קטנים מגיל שנתיים וחצי ועד חמש בליווי הורה.
האתר מציע אפשרויות בילוי נוספות, לקבוצות מהארץ ומחו"ל, למשפחות ולבודדים: פארק החבלים האתגרי "טופ רופ" מספק חוויה משלימה לשייט. האומגה למים תספק חוויה של אומץ, לצד קיר הטיפוס המתנשא לגובה 12 מ' וגשרי החבלים בין צמרות העצים. במתחם החץ וקשת יהנו במיוחד הילדים.
הקולנוע הרב חושי D3 יספק שייט נהרות סוער "וירטואלי" בשלושה ממדים.
ויש גם את מתחם הקמפינג שנותן פתרון נפלא לחופשה חסכונית, המתחם  מסודר וכולל שירותים, מקלחות, מים חמים ומרחבי דשא מטופחים לפיקניק משפחתי.

שעות פעילות : 10:30 –15:30. לגבי גילאי השייט המותר לילדים, יש לברר טלפונית.
לפרטים:  1-700-50-66-11, WWW.KAYAKS.CO.IL
חפשו  בדף הפייסבוק - קייקי כפר בלום

סיכומו של 30 שעות מהנות בצפון?